Ostatnich 12 miesięcy
Ostatnich 12 miesięcy, klasyczny raport widoczności – tutaj istotny jest dla mnie wykres graficzny, bo bez niego nie widzę zmian i tendencji
3 ostatnie miesiące do 3 poprzednich
Porównanie widoczności w okresie ostatnie 3 miesiące do poprzednich 3 miesięcy. W filtrowaniu ustawione strony a nie frazy, i ilość wyników powiększona do 25. Segregowanie wyników według różnicy kliknięć, najlepiej od największych spadków.
Błędy indeksowania podstron
Zrzut ekranu z podstrony indeksowanie / strony. Wystarczy graficzny zrzut. Na obrazku poniżej przykład z pozytywnym trendem spadku ilości niezaindeksowanych podstron.
Jeżeli jednak trend niezaindeksowanych podstron jest niedobry, rośnie ich liczba, wtedy trzeba wejść w daną kategorię niezaindeksowanych podstron i sprawdzić co to to jest. Czasami jakaś wtyczka coś generuje z automatu, albo zniknął noindex z wyników wyszukiwania. Na odległość nic się raczej nie dowiem, to cięższa sytuacja. Przykład poniżej.
Jeśli jakaś strona traci na widoczności
Jeśli konkretna strona traci na widoczności, możemy próbować zgadywać dlaczego. Raport dla konkretnej jednej podstrony generujemy tak:
I dalej by trzeba dać porównanie dat. Albo miesiąc do miesiąca, albo 3 miesiące do 3 poprzednich. Zależy jak wygląda ten trend. W filtrowaniu najlepiej kliknąć na uszeregowanie wyników według fraz które straciły najwięcej. Opcjonalnie można wygenerować 2 raporty, jeden według najbardziej tracących kliknięć, drugi według najbardziej tracących wyświetleń.